MÓJ SPOSÓB NA: organizację kosmetyków kolorowych - kuferek za kilkanaście zł!

Witajcie! Już jakiś czas chodzi za mną pomysł, by pokazać Wam moje sprawdzone triki w kwestii przechowywania kosmetyków do makijażu. Cechy, jakie powinna spełniać organizacja kosmetyków w moim odczuciu to łatwy dostęp, uporządkowanie. czystość, mobilność, estetyka i cena. Pojemniki, w jakich trzymamy kolorówkę, wcale nie muszą być do tego przeznaczone! Przedstawię Wam organizację całego mojego zbioru kosmetyków do makijażu, na którą wydałam niewiele ponad 20 zł! :)

Moje pierdoły do makijażu stacjonują w dwóch miejscach - na biurku i w szufladach, do których mam łatwy dostęp i niewielką odległość od biurka, przy którym się maluję.


W górnej szufladzie znajdują się dwa pojemniki po lodach i walizka na narzędzia, którą zaadoptowały moje kosmetyki. :D Zakupiłam ją dwa. trzy miesiące temu za kilkanaście zł w sklepie dla majsterkowiczów Brico Marche. Posiada ona wygodne przegródki, w których posegregować można produkty według ustalonych przez siebie kryteriów. Zaletą jest przezroczyste wieko, które dobrze przylega po zamknięciu oraz rączka. Dzięki temu walizkę możemy bez obaw przenosić. Z powodzeniem może ona służyć wizażystkom zamiast kuferka - nikt nie zgadnie, jakie było pierwotne zastosowanie walizki. Kuferki dla wizażystek potrafią kosztować fortunę. A w sklepach z narzędziami można znaleźć rożne modele walizek. 

Obok walizki przechowuję pudełka po lodach: z pudrami oraz z akcesoriami do włosów.


W szufladzie niżej znajdują się lakiery do paznokci w zwyczajnym plastikowym koszyczku, płatki kosmetyczne, chusteczki dla dzieci i patyczki kosmetyczne. Swoje miejsce mają tam również palety cieni, które leżakują na wiklinowej podkładce.


Na biurku również wykorzystałam pojemniki przeznaczone dla majsterkowiczów. Kosztowały one niecałe 3 zł za sztukę. :) Wybrałam je ze względu na możliwość piętrowego ustawienia, co zaoszczędza miejsca na biurku. Trzymam tam kosmetyki, których najczęściej używam na co dzień. Obok stoi kubek z pędzlami i innymi akcesoriami.


Polecam Wam rozejrzenie się w sklepach dla majsterkowiczów za pojemnikami i walizkami, które mogą posłużyć jako kuferek. :) Dla przykładu wstawię kilka zdjęć, które pobrałam z katalogu producenta moich organizerów.

Źródło zdjęć - katalog Patrol Group 

 

Co sądzicie o moich pomysłach na organizację kosmetyków do makijażu?

Jak Wy sobie radzicie?

27 komentarzy:

  1. o cudny porządek, fajna sprawa

    OdpowiedzUsuń
  2. świetna sprawa! nie wpadłabym na to :D myślę, że to wykorzystam. Wiesz? przeraża mnie ilość kosmetyków jakie masz :D W życiu bym tego nie przerobiła :-P

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Nazbierało się tego przez lata - nie wszystko używam, ale szkoda wyrzucić. ;)

      Usuń
  3. Ale wszystko pięknie poukładane. Ja sobie muszę sprawdzić jakiś organizer dopiero :)

    OdpowiedzUsuń
  4. masz pięknie to wszystko poukładane, sama lubię taki porządek i cenię sobie ład, bo wtedy szybko wiem, gdzie mam co znaleźć :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Z natury nie mam zamiłowania do ładu, ale staram się walczyć ze swoim bałaganiarstwem. Moje starania widać na powyższych zdjęciach. :)

      Usuń
  5. ja jakoś we wrześniu kupiłam w biedronce takie kolorowe potrójne szufladki x2 :D trzymam w barku swym i w każdej szufladce co innego :} tusze, coś do ust, na oczy, kremy, maści/proszki, pudry, .... sa świetne i żałuję, że nie kupiłam trzeciej..a było ich tak wiele... :(
    wpisz w google, albo masz link, sa bardzo praktyczne i pojemnościowe :D

    https://www.google.pl/search?q=szufladki+z+biedronki&client=firefox-a&hs=iwC&rls=org.mozilla:pl:official&tbm=isch&tbo=u&source=univ&sa=X&ei=ifV7UvSkHtGHhQfW9IDgCw&ved=0CCwQsAQ&biw=1280&bih=667

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Chciałam sobie kupić te komódki, ale były już u mnie wykupione. ;(

      Usuń
  6. ale fajna sprawa z taką walizką dla majsterkowiczów, muszę się za czymś takim rozejrzeć :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Wskocz do pierwszego lepszego sklepu budowlanego i na pewno coś znajdziesz ;)

      Usuń
  7. Ja sobie jakoś tam poradziłam z organizacją moich kosmetyków- pielęgnacja stoi w wielkim pudle Ikei, a kolorówka jest w 2 szufladach- w jednej w Shiny Boxach stoją lakiery, a w drugiej w wszelkiego rodzaju kubeczkach kredki, pomadki, tusze, linery...pudry leżą luzem :D A kosmetyki, których używam na co dzień trzymam pod ręką w kosmetyczce :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Gdyby nie brak dostępu do Ikei, to pewnie też szukałabym tam najpierw rozwiązania. Pod względem organizacji wnętrz ten sklep rządzi. :)

      Usuń
  8. Obawiam się, że moje kosmetyki nie zmieściłyby się, ale pomysł na prawdę fajny. Sama szukam obecnie sposobu lepszej organizacji moich zasobów.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Aż tyle tego masz? :D Walizki na narzędzia mają różne rozmiary, ogromne "kufry" też znajdziesz. ;)

      Usuń
  9. ładnie poukładane ale moje by sie nie zmieściło ;)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. A to można mieć jeszcze więcej pierdół do makijażu niż ja? ;P :D

      Usuń
  10. Walizka na narzędzia najlepsza :) jak mi brak kuferek kupił to potem nie raz widziałam w OBI podobny, tylko inne szufladki miał i nie wyłożone miękkim materiałem :p
    Takie szufladki jak na ostatnim zdjęciu, co można przesuwać i ustawiać je jak się chce, kupiłam kiedyś w sklepie wszystko za 5 zł i też tyle zapłaciłam :p służy mi do przetrzymywania biżuterii, koralików, modeliny na kolczyki ;)

    OdpowiedzUsuń
  11. Skrzyneczka najlepsza! Nie wpadłabym na to :P

    OdpowiedzUsuń
  12. Świetny pomysł z tymi pojemnikami na narzędzia ;)

    OdpowiedzUsuń
  13. Też myślałam nad nabyciem kuferka dla majsterkowiczów. Niestety, w supermarkecie, w którym zazwyczaj robię zakupy, wszystkie walizki są czarne, a ja chciałabym przeźroczystą skrzynkę;)

    OdpowiedzUsuń
  14. W takich skrzynkach na narzędzia trzymam rzeczy do paznokci :D

    OdpowiedzUsuń
  15. bardzo fajny pomysł, ja na przykład kosmetyki typu tusze trzymam w osłonce na mini storczyka :)

    OdpowiedzUsuń