Żel micelarny Tołpa pod szyldem biedronkowego „Be Beauty” – moja opinia

Witajcie. :) Pod wczorajszym postem na temat „Mojej aktualnej pielęgnacji cery” kilka osób podzielało moje pozytywne odczucia na temat bajecznie taniego i wspaniale działającego żelu micelarnego do mycia i demakijażu Be Beauty z Biedronki. Jest to produkt, który zrewolucjonizował moją pielęgnację i wyparł wszelkie płyny micelarne, żele i toniki. Uważam, że tak świetny produkt powinien znaleźć jak największe grono odbiorców, do czego chcę się przyczynić, publikując tą recenzję popartą analizą składu. I na początek ciekawostka: żel ten jest prawdopodobnie produkowany przez producenta Tołpy i ma identyczny skład jak droższy żel micelarny tej marki! 

 

Gdzie i za ile?

Be Beauty to marka własna sieci sklepów Biedronka. Jak już wspomniałam, rzekomym producentem jest Torf Corporation, która produkuje także markę Tołpa. Ceny kosmetyków Be Beauty są bardzo korzystne, a pod szyldem marki własnej otrzymujemy te same kosmetyki, które można kupić w wyższej cenie pod logiem Tołpy. Omawiany przeze mnie żel kosztuje niecałe 5 zł. Pokażcie mi jakikolwiek inny żel do mycia twarzy w tej cenie w zwykłej drogerii. :P A taki który zmyje dokładnie makijaż? Nie ma innego. :)

Opakowanie

Żel opakowany jest w estetyczną, miękką tubkę z zamykanym na zawias wieczkiem. Produkt można bez problemu wydostać do ostatniej kropli za sprawą miękkich ścianek. Dzięki matowej powierzchni tuba nie wyślizguje się z rąk podczas nakładania kosmetyku na dłoń. Ponadto przez otwór nie wylewa się ani za mało, ani za dużo kosmetyku. Z tyłu opakowania wszystkie napisy i skład są bardzo czytelne.
Pod względem estetycznym opakowanie bardzo mi odpowiada, kojarzy mi się z czystością i świeżością. W życiu bym nie powiedziała, patrząc na ten kosmetyk, że kosztuje niecałe 5 zł. Wygląda nowocześnie i nie ustępuje w niczym firmowym produktom.

 

Zapach

Kosmetyk ma ciężki do zdefiniowania, świeży, delikatny zapach. Ciężko mi powiedzieć, czy po umyciu pozostaje on na twarz, bo nie mam zbytnio możliwości, by obwąchać swoją twarz. :P

Konsystencja i wydajność

Żel jest bezbarwny, przejrzysty i gęsty. Po kontakcie z wodą nie zmienia on swojej konsystencji, w ogóle się nie pieni. Z początku ciężko mi było się przestawić na brak pianki, co w tym momencie nie jest żadnym problemem. W końcu nie jest to zwyczajny żel do mycia twarzy, tylko żel micelarny. Do jednokrotnego zastosowania jest mi potrzebna niewielka ilość kosmetyku, który bez problemu można rozetrzeć na buzi z niewielką ilością wody. Za sprawą braku piany spłukiwanie jest wręcz ekspresowe.


Działanie

Żel ten w swoim działaniu nie ma sobie równych! Ekspresowo zmywa dzienny makijaż. W przypadku mocnego, wieczorowego makijażu wystarczy użyć odrobinę więcej żelu i wszystko schodzi bez problemu. Na co dzień mój makijaż oka ograniczony jest tylko do kilku grubych warstw tuszu do rzęs, który rozpuszcza się w kilka sekund. Wystarczy delikatnie pomasować okolice oczu, przy czym żel w ogóle nie szczypie mnie w oczy, gdy się do nich dostanie! A zaznaczam, że moje oczy są wrażliwe, reagują często zaczerwienieniem, w końcu cierpię na atopię. Żel micelarny Be Beauty zastępuje mi płyn micelarny, żel do mycia i tonik. Po umyciu nim twarzy nie musiałabym już dosłownie nic nakładać. Cera jest jędrna, gładka, nieściągnięta, jednak nie czuć żadnego tłustego filmu. Jednak staram się mimo wszystko stosować kremy, aby chronić już skórę przed starzeniem. Żel stosuję bez przerwy od kiedy tylko w tej wersji ukazał się w Biedronce. Zużyłam już pełno opakowań i po tak długim okresie jestem tak samo zadowolona, jak na początku. Mimo skłonności do zaskórników, żel w żadnym stopniu nie przyspiesza ich powstawania.


Obietnice producenta 

  • dokładnie oczyszcza z makijażu i zanieczyszczeń
  • skutecznie nawilża i koi podrażnienia
  • odświeża i orzeźwia
  • przywraca uczucie komfortu 
Z każdym z zapewnień producenta zgadzam się w 100%! Moja skóra po kilku miesiącach stosowania jest ciągle czyściutka, złagodzona, odświeżona i nie pojawiają się podrażnienia, jak po pocieraniu twarzy wacikiem nasączonym płynem micelarnym lub myciu jej żelem zawierającym silne detergenty.

 

Skład

Aqua, Propylene Glycol, Disodium cocoamphodiacetate, PEG-40 Hydrogenated Castor Oil, Acrylates/C10-30 Alkyl Acrylate Crosspolymer, Poloxamer 184, PEG-7 Glyceryl Cocoate, Hydroxypropyl Guar Hydroxypropyltrimonium Chloride, Sophora Japonica Leaf Extract, Panthenol, Sodium Hydroxide, Sodium Citrate, Sodium Chloride, Disodium EDTA, Citric Acid, Parfum, Methylparaben, Propylparaben, Methylisothiazolinone.

Dla porównania skład żelu micelarnego Tołpa

 

Aqua, Propylene Glycol, Disodium Cocoamphodiacetate, PEG-40 Hydrogenated Castor Oil, Acrylates/C10-30 Alkyl Acrylate Crosspolymer, Poloxamer 184, PEG-7 Glyceryl Cocoate, Hydroxypropyl Guar Hydroxypropyltrimonium Chloride, Peat Extract, Propylene Glycol (and) Sophora Japonica Flower Extract, Sodium Hydroxide, Sodium Citrate, Sodium Chloride, Disodium EDTA, Citric Acid, Parfum, Menthylparaben, Propylparaben, Methylisothiazolinone.

  • Aqua – woda.
  • Propylene Glycol - Glikol propylenowy – humektant, substancja nawilżająca zdolna do przenikania przez naskórek, ułatwia przenikanie innych substancji.
  • Disodium Cocoamphodiacetate - substancja odtłuszczająca, emulgator.
  • PEG-40 Hydrogenated Castor Oil – Polioksyetylenowany 40 molami tlenku etylenu uwodorniony olej rycynowy – substancja odtłuszczająca, emulgator.
  • Acrylates/C10-30 Alkyl Acrylate Crosspolymer - Kopolimer kwasu akrylowego i alkilometakrylanu –substancja filmotwórcza, ogranicza utratę wilgoci, wygładza i zmiękcza skórę, stabilizator i emulgator.
  • Poloxamer 184 - Kopolimer blokowy tlenku etylenu i tlenku propylenu – substancja myjąca, emulgator.
  • PEG-7 Glyceryl Cocoate - Polioksyetylenowany 7 molami tlenku etylenu monogliceryd kokosowy – odbudowuje barierę lipidową skóry w preparatach myjących.
  • Hydroxypropyl Guar Hydroxypropyltrimonium Chloride – antystatyk, zagęstnik, stabilizator, kondycjoner.
  • Sophora Japonica Leaf Extract – Ekstrakt z liści perełkowca japońskiego – działa przeciwzapalnie.
  • Panthenol – Pantenol, Prowitamina B5 – działa nawilżająco, przeciwzapalnie, przyspiesza regenerację, wygładza skórę.
  • Sodium Hydroxide - Wodorotlenek sodu – regulator pH.
  • Sodium Citrate - Cytrynian sodu – stabilizator, regulator pH.
  • Sodium Chloride - Chlorek sodu – zwiększa lepkość kosmetyku.
  • Disodium EDTA - Sól dwusodowa kwasu wersenowego – konserwant.
  • Citric Acid - Kwas cytrynowy – usuwa przebarwienia i rozjaśnia skórę, konserwant, stabilizator, regulator pH.
  • Methylparaben, Propylparaben, Methylisothiazolinone – Metyloparaben, Propyloparaben, Metyloizotiazolinon – konserwanty.

Jak widzicie skład żelu Be Beauty i Tołpa praktycznie się nie różnią poza trzema wytłuszczonymi na liście składnikami. Z jednej strony czuję się zrobiona przez producenta „w balona”, a z drugiej – jestem szczęśliwa, że za 5 zł mogę kupować wysokiej jakości kosmetyk znanej firmy. Zastanawiam się, jaka jest przyczyna wypuszczania na rynek tego samego kosmetyku pod dwiema markami. Podejrzewam, że droższe byłoby wyprodukowanie żelu wg nowej, specjalnie skomponowanej na zlecenie „Biedronki” receptury, niż napełnienie buteleczek tym samym produktem. :)

Ocena

6/6


Czy nadal będę go kupować?

No ba! Nie wyobrażam już sobie używać płynu do demakijażu, osobnego żelu i toniku. W buteleczce za niecałe 5 zł otrzymuję 3 w 1. Po zużyciu kilku opakowań żelu nie odnajduję w nim żadnych wad. Wydawać by się mogło, że koloryzuję rzeczywistość, bo ideały nie istnieją. Ale ten żel jest ideałem. :) Jeżeli przestanę go kiedyś kupować, to tylko dlatego, bo będę pragnęła odmiany, albo w momencie wycofania produktu z rynku. Polecam go wszystkim! :)

17 komentarzy:

  1. To jeden z moim ulubionych żeli :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. A jakie są pozostałe? Może też powinnam ich spróbować. ;)

      Usuń
  2. mam go obecnie ale jeszcze nie stosowałam go do kontaktu z oczami...a ciekawoska bardzo interesująca

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. A spróbuj. :) Jak mnie nie podrażnił (mam alergię atopową i wszystko mnie może uczulić), to chyba nikomu krzywdy nie zrobi. ;)

      Usuń
  3. ja również uwielbiam :) i lubię też krem-żel dla cery suchej/wrażliwej z tej serii (różowe opakowanie)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Tej różowej wersji jeszcze nie miałam, ale też ją może wypróbuję. :) Na poranne mycie byłby jak znalazł, bo od miesięcy do tych celów stosuję powyższy micel. ;)

      Usuń
  4. U mnie niestety się nie sprawdził, a szkoda, bo zbiera masę pozytywnych opinii.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Faktycznie szkoda, bo jest super tani i łatwo dostępny. Można go wrzucić do koszyka podczas rutynowych spożywczych zakupów do domu.

      Usuń
  5. Jeszcze go nie miałam, ale już dużo dobrego o nim słyszałam.:)

    OdpowiedzUsuń
  6. Jest bardzo dobry chociaż trochę bardziej polubiłam jego brata w różowym opakowaniu;)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. A też zmywa makijaż? Bo mi na tym szczególnie zależy. Tak czy siak do porannego mycia chętnie sobie wypróbuję różową wersję. :)

      Usuń
  7. Też ostatnio wypróbowałam ten żel, zupełnie przypadkiem (moja siostra go u mnie zostawiła) i jak tylko zobaczyłam w Biedronce w jakiej on jest cenie to od razu kupiłam dwa :)
    Tylko że ja go początkowo rozprowadzam na skórze bez wody (tak jak jest na opakowaniu) delikatnie masuję (taki mikro masaż) dopiero później nakładam trochę wody i na koniec spłukuję. Oczyszczanie idealne! I nie podrażnia mojej wrażliwej skóry

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ostatnio też eksperymentuję z tym żelem oraz jego bratem w różowym opakowaniu. Używam na suchą twarz, a potem opłukuję ją wodą. Efekt równie dobry. :)))

      Usuń
  8. to tak jak z czekoladkami i bombonierkami pysznymi za 10 zł pod nazwą Magnetic. Robi je dla Biedronki Wawel albo Mauxsion, który czasem kosztuje 3x tyle

    OdpowiedzUsuń
  9. Płyn micelarny z tej serii też jest bardzo dobry :) I porównajcie składy Tołpa Jutro biegnę sprawdzić, czy kremy BeBeauty też są zblizone do tołpowych :)

    OdpowiedzUsuń
  10. Methylparaben, Propylparaben w składzie??? NIE, DZIĘKUJĘ! To cholerstwo zaburza gospodarkę hormonalną!!

    OdpowiedzUsuń
  11. Uwielbiam ten żel! Zmywa każdy makijaż, nie szczypie mnie w oczy (a jestem okularnicą z dość wrażliwymi, suchymi oczami), jest tani, wydajny. To dzięki niemu pożegnałam wszelkie inne kosmetyki do demakijażu twarzy/oczu. Polecam, polecam, polecam!

    OdpowiedzUsuń